ریتم آهنگ

خلاصه ای از بنکسی و هنرش

خلاصه ای از بنکسی و هنرش

خلاصه ای از بنکسی

بنکسی، هنرمند گرافیتی انگلیسی و شوخی بین‌المللی، با زبانی محکم در گونه‌ها، توانسته در عین ناشناس ماندن، به یکی از شناخته‌شده‌ترین هنرمندان جهان تبدیل شود. او با وفادار ماندن به اعتقادات هنر خیابانی، مجموعه‌ای از آثار مشهور، دائمی و ناپایدار ساخته است که از طنز، براندازی، طنز سیاه و کنایه برای ایجاد پیام‌های اجتماعی، سیاسی و انسان‌گرای پرطنین برای توده‌ها در فضایی پرجمعیت و پرجمعیت استفاده می‌کند. سطح عمومی سبک او به طور جهانی آشنا است، و بر اساس زیبایی شناسی استنسیل امضا شده است که او را از یک مرد صرف با یک قوطی اسپری به یک هنرمند بسیار خلاق در خود ارتقا داده است. او مسئول منجنیق کردن کار چریکی به جریان اصلی به عنوان یک شکل قابل اجرا از هنر است.

 

دستاوردها

هنر بنکسی در توانایی او در استفاده از شوخ طبعی و شوخ طبعی طعنه آمیز برای فریب دادن بینندگان است تا جدیت اساسی پیام هایش در مورد سرمایه داری، تبلیغات، سیاست و انسانیت را در نظر بگیرند. همین حس هوی و هوس معصومانه همراه با حقایق جسورانه و چشمگیر در مورد زمانه ماست که او را به عنوان یک واسطه اجتماعی قدرتمند تحت پوشش هنر بالا می برد.

صرف نظر از شهرت او، بوم انتخابی بنکسی همچنان خیابان و مکان‌های عمومی بداهه است که در آن هنر او می‌تواند به سبک چریکی «پخش» شود و مقاومت خود را در برابر تجاری‌سازی در هر بخش اجتماعی، مخاطب یا بازار خاصی حفظ کند.

ناشناس ماندن روش اصلی بنکسی برای کار بوده است، عمدتاً به این دلیل که موقعیت هنرمند را به عنوان سلبریتی حذف می کند و در عوض تمرکز بر اثر هنری را مجبور می کند. همچنین آزادی بیان حقیقت غیرقابل معذرت خواهی را بدون در نظر گرفتن پیامدها فراهم می کند.

در یک پیچ و تاب طعنه آمیز از سرنوشت، شخصیت برانداز بنکسی تنها توانسته است متقاطع او را به سمت پذیرش جریان اصلی ارتقا دهد، زیرا جهان به سبک خاص او و فقدان هرگونه انگیزه ایگوی برجسته به سمت شناخت هنری توجه می کند. خود هنرمند تبدیل به پلی شده است که بی شباهت به پل هایی است که آثار هنری او می خواهند بسازند.

از آنجا که گرافیتی غیرقانونی است، کار بنکسی همچنان سوالاتی را در حوزه اجتماعی در مورد خطوط بین هنر عمومی و خرابکاری ایجاد می کند. اگر کار او در کنار ساختمان به یک اثر کلکسیونی و محافظت شده تبدیل شود در حالی که یک هنرمند خیابانی کمتر شناخته شده دیگر به دلیل انجام عمل مشابهی زندانی شود، این نشان دهنده چه چیزی در مورد ریاکاری است که به شهرت داده شده است؟

 

میراث بنکسی

از طریق یک شیرین کاری اخیر، این تصویر بنکسی بسیار محبوب شده است. این عکس مربوط به کار شابلون در بانک جنوبی لندن است

در 21 می 2007 بنکسی برای دریافت جایزه بهترین بریتانیایی زنده انتخاب شد. همراه با هنرمندان دیگری مانند شپرد فیری، زئوس، دی*فیس، و ران انگلیسی، او با تبدیل گرافیتی از سبک معمولی «نوشتن حباب‌دار» دهه 1980 به «هنر خیابانی مبتنی بر روایت» امروزی شناخته می‌شود. این هنر خیابانی معاصر به‌طور قابل‌توجهی از نظر زیبایی‌شناسی و مواد متفاوت است، از شابلون‌های بنکسی، پوسترهای خمیر گندم Swoon، تکنیک "لگوهای انحلال‌شده" Zevs، تا هنر کاشی‌کاری Space Invader. دیگر هنرمندان خیابانی، مانند دستیار او، آقای برین واش، سبک خاص بنکسی را در تصاویر فوراً قابل تشخیص مانند طلسم های شرکتی و نقاشی های معروف تاریخی اتخاذ کرده اند.

 

این «هنر چریکی» که به آن «هنر پس از گرافیتی» نیز گفته می‌شود، که بنکسی به توسعه آن کمک کرد، اغلب به‌عنوان بخشی از کار به شدت بر روی مکان و زمینه بازی می‌کند و به دنبال بازپس‌گیری قدرت از دشمنان قوی‌تر (مانند شرکت‌ها و دولت‌ها) است. . این هنرمندان با انجام مداخلات در فضاهای شرکتی و دولتی (مانند بیلبوردها، ویترین فروشگاه ها و دیوارهای حائل) و با استفاده از تصاویر شرکتی و دولتی (مانند آرم، طلسم، شخصیت های سیاسی و ارز رسمی) این کار را انجام می دهند. بنکسی همچنین پیشگام استفاده از مکان‌های جایگزین برای نمایش هنرهای خیابانی بوده است، مانند نمایشگاه سال 2003 او به نام Turf War، که در انباری در خیابان کینگزلند در شرق لندن به نمایش گذاشته شد.

 

علاوه بر این، آثار هنری او با قیمت‌های بسیار بالایی در حراجی فروخته شده است، با قطعاتی که توسط کلکسیونرها و افراد مشهور به طور یکسان به قیمت میلیون‌ها دلار خریداری شده‌اند، و بنکسی را به یکی از اولین هنرمندان خیابانی تبدیل کرده است که بخشی از بازار هنر تجاری شده است. با این حال، این موفقیت تجاری این هنرمند را به دردسر می اندازد که می گوید "موفقیت تجاری نشانه شکست برای یک هنرمند گرافیتی است" و "قرار نیست ما را به این شکل در آغوش بگیرند." او همچنان بر این باور است که "وقتی گرافیتی مجرمانه نباشد، بیشتر بی گناهی خود را از دست می دهد." این یک جنجال مداوم در دنیای هنر است و بسیاری از هنرمندان هنگامی که از موفقیت های اصلی دنیای هنر استقبال می کنند به عنوان "فروشنده" دیده می شوند. ایجاد نمایندگان و رابط های بنکسی برای نقاط فروش آثارش، این بحث را بیشتر کرده است. با این حال، بسیاری دیگر از هنرمندان خیابانی (از جمله شپرد فیری به همان اندازه معروف) استدلال می‌کنند که از این درآمد مشروع برای تأمین مالی بیشتر هنرهای چریکی غیرقانونی و غیرقانونی استفاده می‌کنند.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”